Wat Chedi Luang, Chiang Mai, Tajlandia

Z okna samolotu spoglądałem w dół na Chiang Mai gdzie za chwilkę miałem lądować. Spojrzałem nieco wyżej i wśród łagodnych zielonych gór otoczających miasto zauważyłem złotą pagodę Świątyni. Spojrzałem szybciutko na mapę w telefonie i już wiedziałem, że to z daleka widziałem słynną Świątynię Wat Phra That Doi Suthep wysoko ponad miastem. Uśmiechając się pomyślałem, że będę tam następnego dnia o poranku. Spoglądając jeszcze raz w dół na miasto poczułem, że polubię je od pierwszych chwil.

I tak się stało, kiedy dotarłem do mojego skromnego hoteliku poza ścisłym centrum Chiang Mai ale blisko rzeki Ping po wschodniej stronie miasta. Hotelik bardzo przypadł mi do gustu wszystko było w nim drewniane a schody i podłogi na korytarzach i w pokojach to ślicznie utrzymany  parkiet a na dole przy wejściu trzeba zdejmować buty.

Wiedzialem gdzie mam się udać w ten wieczór. Znalazłem się przed niesamowitą Świątynią Wat Chedi Luang i czekałem tam na zmierzch kiedy jest pięknie oświetlona wieczorem. Zapadał zmierzch i wokół Świątyni zrobiło się pusto i cicho. Spoglądałem na coraz bardziej ciemniejące niebo i łagodnie oświetloną Świątynie.

Skomentuj

