Wat Phra Singh, Chiang Mai, Tajlandia

Dotarłem do słynnej królewskiej Świątyni Wat Phra Singh o poranku idąc kilka kilometrów do centrum od mojego hoteliku opodal rzeki we wschodniej części Chiang Mai. Świątynia dopiero co otwarta o poranku dla zwiedzających. Jeszcze niewielu odwiedzających o tej porze choć póżniej tłumnie zmierzających do Świątyni. Znalazłem legendarny, pradawny posąg Phra Buddha Singh w w przepięknie ozdobionym Wihan Lai Kham. W środku o tej porannej porze było tylko kilku modlących się mnichów. Ten legendarny posąg Buddhy jest specjalnie czczony przez mieszkańców Chiang Mai  podczas ‚wodnego’ festiwalu Songkran w kwietniu kiedy posąg jest noszony w procesji ulicamu Chaing Mai.

W skupieniu i ciszy podziwiałem i oddałem szacunek Phra Buddha Singh a potem chodziłem wokół tej przepięknej Świątyni. W pewnym momencie przeczytałem wiadomość, która właśnie tam czekała na mnie i okazała się dla mnie najważniejszym doświadczeniem w Świątyni Wat Phra Singh, w Chiang Mai, w Tajlandii, i w całej mojej podróży do Azji – „The most valuable service is one rendered to our fellow humans”. Tak prosta i tak piękna wiadomość.

Powróciłem jeszcze raz wieczorem już po zmierzchu do Wat Phra Singh. Teren Świątyni prawie pusty o tej porze na godzinkę przed zamknięciem. Spoglądałem na pięknie oświetloną Świątynię nigdzie się nie spiesząc i powtarzałem sobie w myślach wiadomość, którą napotkałem rano i uśmiechałem się do moich myśli.

 

Skomentuj

